Niektórzy wystawcy przygotowują się do udziału w targach miesiącami. Mają świadomość, że od tego wydarzenia może zależeć ich powodzenie na rynku – pozyskanie nowych klientów, kontrahentów, fanów. Każdy element ma na targach znaczenie – od sposobu komunikacji marki po stoiska wystawiennicze. Stoisko musi być skonstruowane w taki sposób, aby jednocześnie stanowiło rzetelne źródło informacji o marce, było reklamą oraz przyciągało gości czymś zaskakującym.
Systemy targowe – przemyślana konstrukcja
Firma, która wykonuje systemy targowe dla marek, które chcą zaprezentować się w ciekawy sposób, działa niezwykle precyzyjnie. Najpierw zbiera informacje od klienta na temat tego, jak ten widzi styl całej konstrukcji. Następnie przygotowuje plan ciekawego stoiska i po zaakceptowaniu, przechodzi do realizacji. Warto dodać, że zaangażowana firma zajmie się montażem całości przed terminem targów, a po ich zakończeniu zdemontuje wszystkie elementy.
Systemy targowe – z czego się składają?
Choć wystawcy mają niejednokrotnie swoje niebanalne pomysły na stoisko, to podstawowe elementy najczęściej pozostają niezmienne. Zawsze pojawiają się roll-upy z najważniejszymi informacjami lub promocjami. Ten rodzaj reklamy, choć nie jest innowacyjny, sprawdza się na targach i przyciąga wzrok przechodzących obok stoiska osób. Konieczna jest także organizacja ścianek wystawienniczych, które podzielą przestrzeń na strefy, będą także źródłem informacji oraz oddzielą jedno stanowisko od innych. Mogą one przybierać różne formy. Czasem to meble eventowe stanowią całkiem praktyczną ściankę. Dużo zależy od rodzaju przestrzeni dostępnej na targach. Inaczej można zagospodarować stoisko, które nie sąsiaduje z innymi, a inaczej takie, które naprawdę musi „walczyć” o przestrzeń i uwagę klientów. Ważne są także lady wystawiennicze oraz kubiki ekspozycyjne. Całość powinna być dobrze oświetlona. Świetnie sprawdza się światło punktowe, podkreślające wagę wybranego miejsca na wystawie.